ברוב המקרים, יש להסיר את ראש הצילינדר רק בעת החלפת אטם ראש הצילינדר או ביצוע תיקוני מנוע. לכל מנוע יש נוהלי הסרה או הידוק של ברגי ראש משלו.

השתמש בראש ובמוט

כדי לשחרר את האומים או הברגים המחזיקים את הראש בסדר הפוך של הידוק המנוע (ראה מדריך לרכב). לפיכך, הברגים מתאימים היטב למנוע; ייתכן שיידרש מוט פטיש כדי לשבור את הברגים. הברג את ברגי הראש בתבנית צולבת (בהמלצת יצרן המנוע).

מרחו בעדינות פחם חדש של שמן מנוע על הראש

כדי לנעול את הברגים, ואז התקן אותם באופן ידני כדי להחזיק אותם בצורה רופפת במקומם. שלב 4 – שחרר והסר את ברגי הראש. ברגע שהברזים (למנוע OHV) או רצועת התזמון (למנוע OHC) אינם מהדרך, תוכלו להמשיך בפרויקט. שלב 3א – הסר את זרועות הנדנדה והמוטות (מנוע שסתום עילי) אם אתה עובד עם מנוע שסתום עילי, תצטרך להסיר את זרועות הנדנדה והמוטות לפני שחרור ראש הצילינדר. הסר את האומים או הברגים שמהדקים את כיסוי זרוע הנדנדה לחלק העליון של הראש.

זה אמור לשחרר את ראש הצילינדר להסרה מהגוש

אם כי ייתכן שיהיה צורך במוט חטטני שיעזור לשחרר אותו ממקומו במנוע. אתה יכול גם לבצע את התהליך הזה כשראש הצילינדר עדיין מחובר לבלוק המנוע עם כמה כלים. ברגע שיש גישה לרצועת הטיימינג או לשרשרת, סובבו את הצילינדרים למרכז המת העליון.

אם למנוע שלך יש זרוע נדנדה

חבר אותה לראש הצילינדר כשלב הבא, ולאחר מכן העבר את רצועת הטיימינג או השרשרת למנוע באמצעות מפתח ברגים בגודל מתאים והדק את בורגי ההרכבה לאטם המומלץ. שלב 3ב – נתק את רצועת הטיימינג (מנוע OHC). במנוע OHC, יש לנתק את רצועת הטיימינג או שרשרת גל הזיזים כדי להסיר את ראש הצילינדר. יהיה צורך לסנכרן את המנוע כדי למנוע נזק בעת הסרת רצועת הטיימינג. עיין במפרטי היצרן לגבי רצף ההסרה הנכון עבור המנוע עליו אתה עובד.

הסר והשליך את אטם ראש הצילינדר

וודא שהאטם החדש זהה בכל החלקים. אל תאפשר למזהמים להיכנס לצילינדרים במקום שהם עלולים לפגוע בבוכנות או בקירות הצילינדרים. חלקים אלו צריכים לחזור לאותו צילינדר שממנו הוצאתם אותם. החלף את שאר הרכיבים באותו סדר שבו הם הוסרו.

חלקים לתיקון זה יעלו בין 80 ל-200 דולר עבור אטמים ואטמים

ובמקרים מסוימים עד 400 דולר אם יש צורך להחליף את הברגים המחזיקים את ראש הצילינדר לבלוק המנוע. אם ראש הצילינדר שלכם מעוות, תוכלו לקחת אותו למכונאי המתמחה בהתאמתו, ואם לא, סביר להניח שתזדקקו להחלפה.

אם המנוע של המכונית שלך מתקלקל בטעות

לא קל לאבחן, אבל עליך להתייעץ עם מוסכניק כדי לראות אם המכונית שלך זקוקה לניקוי מנוע מפיח. אלו הם סימנים שעליך להציג את הרכב שלך לאיש מקצוע לתיקון מנוע צילינדר בהקדם האפשרי לפני שייגרם נזק נוסף. אובדן כוח הוא הסימן הגדול ביותר לכך שהמכונית שלך זקוקה לתיקון צילינדר, במיוחד אם קיימות גם רעידות מוזרות.

אם צילינדר מנוע מתקלקל, לרכב שלך לא יהיה כל כך הרבה כוח. אם ראש הצילינדר נכשל, המנוע (ולכן המכונית) נכשל. במקרים קיצוניים, ראש צילינדר סדוק או פגום עלול לגרום לנזק קבוע לכל המנוע.

עלות תיקון צילינדר שבור תלויה בדגם המכונית. העלות המינימלית שאתה יכול לצפות היא 500 $, אבל עם עלויות חלקים ועלויות עבודה, היא יכולה בקלות להגיע ל- 1,000 $. עלות החלפת אטם ראש צילינדר משתנה מאוד בהתאם לגודל המנוע, היצרן והדגם.

אם למנוע שלך יש סוג זה של בורג ראש

תצטרך לרכוש ברגים חלופיים כאשר תתקין מחדש את המנוע. הסרת ראש הצילינדר היא פשוטה עבור מנועי דחיפה, אך קשה יותר עבור מנועי OHC מכיוון שצריך לנתק את רצועת הטיימינג או השרשרת. בעיקרון, צריך לפרק את כל החלק העליון של המנוע, כולל סעפות הפליטה והיניקה, כדי להסיר את ראש הצילינדר.

זוהי עבודה מפרכת הכוללת פירוק של חלק מהמנוע

תיקון אטם ראש הצילינדר פירושו השלמת המשימה העיקרית של הסרת ראש המנוע. בשל הישיבה העמוקה של המנועים בכלי רכב מודרניים, יש צורך להסיר את סעפת הפליטה, הראש ושסתומי היניקה כדי לקבל גישה לאטם ראש הצילינדר.

אטם ראש הצילינדר מבודד את תהליך הבעירה ומונע את התערבות נוזל הקירור והשמן כאשר שני הנוזלים עוברים מבלוק הצילינדר אל ראש הצילינדר

אטמי ראש צילינדר נועדו למנוע משמן מנוע ונוזל קירור להתערבב ולדלוף לתוך הצילינדר. כאשר זה קורה, נוזל הקירור ידלוף, ויגרום נזק חמור למנוע. אם משאבת המים נכשלת, נוזל הקירור לא יסתובב כרגיל במנוע.

נוזל הקירור ברדיאטור עשוי להיות טוב וקר

אך נוזל הקירור המקיף את מעילי המים בראש ובגוש יהיה חם מאוד. ללא משאבה, נוזל הקירור יכול להסתובב רק באמצעות הסעה טבעית, שהיא איטית מכדי להסיר חום עודף לפני שהמנוע מתחמם יתר על המידה. אם יש יותר מדי נוזל קירור דולף, בסופו של דבר אין לך מספיק נוזל קירור כדי לקרר את המנוע כראוי. לאחר מכן, יש צורך לנקז את נוזל הקירור כדי שלא ישפך בעת שחרור הברגים של הראש.

הצעד הראשון לפני הסרת ראש הצילינדר

הוא לנקז את נוזל הקירור של המנוע. לפני שתעשה זאת, עליך לנקות את השסתום מפיח, אחרת אוויר לא ייכנס לצילינדר. שסתום היניקה נפתח, ומאפשר לתערובת של דלק ואוויר לזרום לתוך כל צילינדר לפני סגירה מחדש.

אטם זה מאפשר דחיסה בצילינדרים ובמנוע להתלקח

ראש הצילינדר מאפשר למנוע לפעול בעוצמה מירבית על ידי חיבור לסעפת היניקה והפליטה כדי להבטיח בעירה מהירה של הדלק והאוויר המניעים את בוכנות המנוע. במנוע OHV, גל הזיזים ממוקם מתחת לצילינדרים; המוטות מפעילים את השסתומים באמצעות זרועות נדנדה.

אתה צריך פשוט להבריג אותם סביב הצילינדר במקום להסיר כל חלק מהמנוע

תיקון מנוע צילינדר לשם כך כרוך בדרך כלל בהחלפת מצתים. אובדן דחיסה: זהו תיקון צילינדר מנוע מפורט יותר שעשוי לדרוש החלפת שסתום ומיקום מחדש. תערובת אוויר/דלק לא מאוזנת – הדבר הראשון שמכונאי ינסה בעת תיקון צילינדרים של מנוע הוא להחליף את מסנן הדלק.