מעכב PDE-5 הוא התרופה הנפוצה ביותר לבעיות זיקפה בצורת גלולה, המכונה לוח זיקפה. תרופה חדשה לטיפול בבעיות זיקפה אושרה בקנדה והיא דומה מאוד. ד"ר ג'ון ד'אמיקו, פרופסור למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת טורונטו, הדגיש את חשיבותם של הזריקות האלקטרוניות בספרו "הוכחה לתפקוד לקוי של הזקף."

יועץ יכול גם לתת עצות כיצד לקבל את ההחלטות הנכונות לחיי המין שלך

כגון טיפול בתפקוד זיקפה כדי לשפר אותם. לאלפרוסטאדיל יש את רוב התרופות דרך הפה שניתן להשתמש בהן לטיפול בתפקוד לזיקפה. אם תפקוד הזיקפה שלך אינו מגיב לטיפול ואינך יכול להשתמש במשאבת ואקום מעכבי PDE-5, אתה יכול ליטול תרופה בשם Alprostadil.

אם אתה לוקח את הזמן להסתבך בדיון על ה- ED שלך

ודא שאתה מוצא פתרון לתפקוד לקוי של זיקפה לפני שתעשה זאת. אם יש לך תפקוד לקוי של זיקפה, שוחח עם רופא המשפחה או האורולוג שלך כדי למצוא את הפיתרון הטוב ביותר. כל אדם שונה, ולכן הרופא שלך יתמקד במצב הספציפי שעלול לגרום לו. אם יתברר שזו סיבה פיזית או פסיכולוגית, תוכלו לקבל את הטיפול הנכון. בעזרת סבלנות ומציאת טיפול המתאים לך, זה יכול לעזור להתגבר על המכשולים שמביאים לבעיות זיקפה בחיי המין שלך. הדבר הראשון שהרופא שלך יעשה הוא לוודא שאתה מקבל אבחנה למצב בריאותי שעלול להיות גורם או החמרה בתפקוד לזיקפה. אבחנה זו תקבע אילו אפשרויות טיפול מתאימות לך והאם יש קשר בין מצבך לבין מצבים בריאותיים אחרים כגון סוכרת או מחלות לב. אם תרופה המשמשת לטיפול במצבים אחרים נחשבת כגורמת להפרעות בזיקפה שלך, הרופא עשוי לרשום חלופה. לאחר בחינה מוצלחת של אלטרנטיבות לטיפול בתפקוד לקוי של זיקפה, שקול להשתמש באחת מאפשרויות הטיפול הרבות הקיימות בארה"ב ובקנדה.

במקרים בהם זקפות ספונטניות אינן אפשריות עוד

קיימות מספר אפשרויות טיפול שיכולות לסייע בהתגברות על תפקוד לקוי של זיקפה, כגון כריתת ערמונית. הטיפול בתפקוד לקוי של זיקפה יעיל בקרב 80% מהגברים ויכול לספק דרך למין טוב יותר ללא הפתרונות ארוכי הטווח המיושמים לעיל.

אם החלטתם לנסות טיפולים אלטרנטיביים לבעיות זיקפה

זכרו שזה מצב שכיח וניתן לטפל בו מאוד. אם אתם נוטלים תרופות לבעיות בזקפה (כולל – תוספי תזונה ותרופות צמחיות), קבל את אישור הרופא לפני שתעבור ישירות לתרופות מרשם. שוחח עם רופא או רוקח לפני שתנסה תרופות טבעיות, לפני שאתה לוקח תרופות ולפני שיש לך השפעות ארוכות טווח על חיי המין שלך או על התפקוד המיני שלך.

אם המחלה הבסיסית מובילה לתפקוד לקוי של זיקפה

הטיפול הוא הצעד הראשון לקראת פתרונה. עם זאת, אם הגורם להפרעה נגרם על ידי מחלות אחרות כגון סוכרת, מחלות לב, סרטן או מחלות אחרות, יש לטפל תחילה במחלות אלו. עם אפשרויות הטיפול הנכונות, אתה יכול לנהל זיקפה בצורה יעילה יותר, בהתאם לגורמים להפרעה שלך ואופציית הטיפול שלך. חשוב לשוחח עם הרופא שלך לפני שתנסה עם התרופות נגד התרופות לזיקפה כדי לוודא שאינך מסכן את בריאותך. הבנה לכך שתפקוד לקוי של זיקפה יכול להיות גורם רפואי יכול לעזור לך להרגיש בנוח יותר על ידי כך שאתה אומר לרופא שלך. אם אין סיבה רפואית, זה יכול להיות שימושי לתת לך את ההזדמנות לדבר על הרגשתך כאשר יש לך זיקפה. כשאתה מדבר על הנושא, אולי תצליח להפחית ולהתגבר על הפחד שיש לך. אז תנו לעצמכם טכניקות שמפחיתות לחץ לפני שאתם הולכים, והן יכולות לעזור להקל על הסימפטומים של זיקפה! להלן כמה מהשינויים באורח החיים אשר לעיתים מעודדים אותך לטפל בתפקוד לקוי של זיקפה, כגון פעילות גופנית, תזונה ופעילות גופנית.

למרות שאין תרופה מובטחת להפרעות בזיקפה

ישנן אפשרויות טיפול שיכולות לספק הקלה לטווח הארוך. אתה יכול לעבוד עם הרופא שלך לטיפול בסיבות הבסיסיות לתפקוד לקוי של זיקפה. לחברים עם ED יש כמה אפשרויות טיפול בתפקוד לקוי של זיקפה שיכולות להיחשב בהתאם לסיבה ל ED. אם תפקוד לקוי של זיקפה שלך נגרם על ידי מחלה הורמונלית, אתה יכול להתייעץ עם אנדוקרינולוג המתמחה בטיפול בהפרעות הורמונליות.

בתרבויות אחרות, תוספי ויטמינים שימשו במשך שנים רבות כטיפול בתפקוד לזיקפה. YOHIMBES מופק מקליפת עץ היוהימבה האפריקני ומומלץ על ידי רופאים לחולים עם זיקפה לפני שתרופות מרשם נפוצות כגון ויאגרה הופכות לזמינות.

ברוב הגברים

זיקפה נגרמת על ידי בעיה פיזית שקשורה בדרך כלל לאספקת הדם לאיבר המין. אם זרימת הדם לאיבר המין שלך אינה מספקת או אינה נשארת בפין, זה יכול להוביל לתפקוד לקוי של זיקפה. חשוב לשוחח עם רופא על מצב זה, מכיוון שכיום ידוע שהוא יכול להיות סימן לבעיות בריאותיות נוספות.