עם זאת, חשוב לציין שלא ניתן להסיר את כל השתלים באמצעות מתאם. במקרים אחרים, יתכן שרופא השיניים יצטרך להסיר עצם משתל דנטלי רופף, כי ייתכן שיש לו קשר חזק. היתרון הגדול בהסרת השתל באמצעות מתאם הוא בכך שאינו מצריך הסרת עצם; כך, אתה יכול מיד למקם שתל חדש. היתרון העצום של הסרת שתלים באמצעות מתאם הוא שבדרך כלל לא מסירים עצם בריאה, ולכן ניתן להכניס שתל חדש מיד.

עם זאת

בשל אופי הפעולה, לעיתים קרובות יש צורך להסיר רקמה מסוימת מסביב לשתל הכושל. במקרים רבים, חולים מקבלים השתלת עצם בזמן הסרת השתל. לאחר הניתוח, חומר השתל משתלב עם העצמות הטבעיות שלך כדי לחזק אותו כך שניתן יהיה לתמוך שוב בשתל בעתיד. אין צורך להסיר או לחתוך את העצמות שמסביב, מה שעוזר לשמר את העצמות לצורך החלפת שתל.

אם העצם לא מתרפאת מספיק

השתל מוסר, העצם מנוקה וניתן לחזור על ההליך לאחר כשלושה חודשים. המטרה היא להסיר את השתל הכושל על ידי חילוץ כמה שפחות עצם. בהשוואה לתרגילים, שיטה זו מאפשרת גישה כירורגית פחות טראומטית להסרת שתלים כושלים. לכן, חשוב מאוד לנסות להוציא את השתלים בזהירות ולהיות מוכנים לתחילת השתלת עצם באזור זה על מנת לצמצם את אובדן העצם הבריאה.

הליך השתלת העצם נועד ליצור אזור בריא יותר של העצם להנחת שתלים עתידיים

מאחר והסרת שתל כרוכה בהוצאת כמות גדולה של עצם, יש לשקול האם נותרה מספיק עצם להחלפת השתל. ברוב המקרים, תידרש השתלת עצם, מה שאומר שהתחליף יותקן רק כמה חודשים לאחר ההחלמה. במקרים מסוימים, ייתכן שתידרש השתלת עצם קטנה בלבד, אותה ניתן לבצע במקביל לניתוח ההשתלה.

השתלת הלסת התחתונה פתיחת דו-שיח מוקפץ סגור שתל הלסת התחתונה השתלת הלסת התחתונה יתכן ויצטרך מנתח שיניים להשתיל חתיכה קטנה של עצם

בדרך כלל ממקום אחר בעצם הלסת או עצם הלסת התחתונה, כדי לתת לשתל הדנטלי בסיס מוצק. . עם זאת, סביר להניח שתידרש שתל כדי להבטיח שעצם הלסת תוכל לתמוך בשחזור החדש.

עבור שתלים שאינם נכנסים נכון לעצם ונשארים פעילים

תהליך ההסרה יהיה זהה. אם זה קורה, ניתן להסיר את השתל ולהחליף אותו מאוחר יותר. כאשר שמים שתל בלסת העליונה, צפויות להופיע בעיות בשד. באופן כללי, שתלים בלסת התחתונה קשים יותר להסרה מאשר אלו שבלסת העליונה.

במקרים אלו

העצם סביב השתל אינה נוצרת בצורה נוקשה ובדרך כלל קל מאוד להסיר את השתלים. שתל שבור קשה עוד יותר להסרה מכיוון שבניגוד לדוגמא הקודמת, אין שתל פתוח שבולט למעבר המקדחה. לפני השימוש במקדחה, יש לחתוך את העצם כדי לחשוף את שאר השתל השבור.
למידע מורחב אודות האם ניתן להסיר שתלים דנטליים והשתלות שיניים מחיר באפשרותך לבקר באתר dental-clinics.co.il

בדרך כלל עדיף לשמור כמה שיותר עצם מסביב לקירות הקדמיים והאחוריים של אזור השתל כשהם מעורבים

שכן אזורים אחרים יכולים לעיתים קרובות להחלים באופן ספונטני. בדרך כלל עדיף לשמור כמה שיותר עצם מסביב לקירות הקדמיים והאחוריים של אזור השתל כשהם מעורבים, שכן אזורים אחרים יכולים לעיתים קרובות להחלים באופן ספונטני.

המפתח הוא לשמור על כמה שיותר עצם בריאה במהלך תהליך ההסרה. למעשה, המכשירים הטובים ביותר המשמשים להסרת שתל הם אלה שחזקים מספיק כדי להסיר את השתל ללא נזק משמעותי.

עם זאת

ייתכן שזה לא אפשרי; גם בשיטות שמרניות של הסרת שתלים ושימוש בשיטות פחות פולשניות, הסרת עצם עלולה להיות מוגזמת ועלולה לגרום לנפח עצם לא מספיק כדי להכיל שתל נוסף. שוב, המפתח הוא למזער את ההסרה של כמות קטנה של עצם מכל צד של השתל, מה שמקל על ההסרה. הסרת 5 המ"מ הראשונים של העצם משתל של 10 מ"מ מספיקה בדרך כלל כדי לשחרר את הקשר.

זה מאפשר למנתח השיניים להסיר את השתל מבלי לחתוך את העצם. מכשיר זה משמש לחיתוך בטוח של העצם המחזיקה את השתל במקומו. האוסטאוטומיה מתבצעת קרוב ככל האפשר לפני השטח של השתל כדי להסיר רק את הכמות המינימלית של העצם.

במקרים מסוימים ניתן לבצע גם הסרת השתל

כמו עקירת שן, באמצעות מעליות ומלקחיים, אך לאחר שימוש במקדחה להסרה ראשונית של העצם. במקרים נדירים, ניתן להתקין שתל חדש במקביל להסרת הישן. נדיר מאוד ששתל מזדהם ברשלנות או במהלך הליך. נדיר ביותר ששתל מזדהם עקב חוסר זהירות או אחר במהלך תהליך ההחדרה.

בין אם הכשל נגרם מזיהום

כשל בשלב האוסאואינטגרציה או תנועה מוגזמת במהלך תהליך הריפוי, המומחה יכול להסיר את השתל מכיוון שהוא אינו מתמזג עם עצם הלסת. אם הנזק נובע מתנועה מוגזמת בתהליך ההחלמה, זיהום או בגלל שהשתל לא נקשר כראוי לעצם (נקרא שלב האוסאואינטגרציה), בגלל שהוא לא התמזג עם העצם, נוכל להסיר את השתל.

סוג הפגם בעצם בשתל הכושל

הוא קריטי לבחירת שיטת ההסרה והטיפול הבא. הסרת שתלים דנטליים היא הליך נדיר בהתחשב באחוזי ההצלחה הגבוהים בהשתלות המודרנית. הסרת שתל דנטלי, בשל נדירות היישום שלו, קשה הרבה יותר מניתוח השתלה. למרבה הצער, לעיתים מטופל עלול למצוא את עצמו במצב בו הסרת שתלים לטובת שיניים תותבות היא האפשרות הטובה ביותר, בין אם בשל איבוד שיניים נוסף ובין אם בשל בעיות הקשורות לשתל.

אם צריך להסיר את השתל שנכשל

הטיפול צריך להיות שמרני ככל האפשר ולמזער את הסרת העצם. במידת האפשר, יש להשתמש תחילה בטכניקות זעיר פולשניות כגון CTRT ו- RST. אם הם לא עובדים, אם ניתן להשתמש בטכניקות זעיר פולשניות לניתוח, ניתן להשתמש בניתוחים פיזואלקטריים ובכורים במהירות גבוהה במידת הצורך. כדי להסיר את השתל בהצלחה.

ערכת עקירת שיניים שתלים דנטליים הניתנים להזזה או שיש להם מגע מועט בין העצם לשתל ניתנים בדרך כלל להסרה באמצעות מכשירים המשמשים גם לעקירת שיניים

לרבות מנופים, מרים ו/או צבת. המטופלים עשויים להרגיש מעט אי נוחות בגלל הלחץ הגבוה, ולכן יש צורך בכוח נגדי כדי לתמוך בלסת של המטופל, אך ברגע שהאוסאואינטגרציה נפגעת בין השתל לעצם, ניתן להסיר את השתל באופן ידני (איור
למידע מורחב בתחום של השתלת שיניים לסת עליונה מחיר מומלץ לגשת לאתר dental-clinics.co.il