הלוואה לעסק קטן– כל האפשרויות שקיימות

בישראל קיימים לא מעט עסקים קטנים ועסקים זעירים. ההגדרה של עסק קטן, לפי משרד הכלכלה היא עסק שמחזור המכירות שלו אינו יותר מעשרים מיליון ₪ ומחזיק בין חמישה לעשרים עובדים. ההגדרה של עסק זעיר היא עסק שמחזור המכירות שלו הינו פחות ממיליון ₪ ומעסיק לא יותר מארבעה עובדים.  עסקים קטנים לרוב הם העסקים שמתקשים לשרוד ולכן מוצעות להן מגוון אפשרויות של הלוואה לעסק קטן.

הסיבות לבקשת הלוואה לעסק קטן:

כאשר מדובר בעסק קטן עם מחזור מכירות נמוך או התמודדות יום יומית של לשרוד כל הוצאה שאינה מחושבת או אינה צפויה יכולה להיות מעמסה גדולה. בין אם מדובר בשיפוץ, בייבוא של מוצר חדש, חפיפת עובדים נוספים, רכישה של ציוד וכל השקעה אחרת שאין לה מימון זמין- יש צורך להגיש בקשה לצורך הלוואה לעסק קטן.

 הלוואה לעסק קטן- האפשרויות הקיימות:

הלוואה לעסק קטן- הלוואה בערבות המדינה- הלוואה זו נועדה לעודד יזמים לפתוח עסק חדש ולייצר מקומות עבודה. היא מיועדת עבור עסקים קטנים ועסקים בינוניים למטרה של הקמה של עסק, הרחבה של עסק קיים, שיפור וקידום ניהול העסק באופן שוטף

הלוואה לעסק קטן- הלוואה מגוף פרטי- ישנם לא מעט מיזמים אשר מאפשרים לעסק קטן להגיש בקשה להלוואה ומספקים לו את השירות. ישנם גם לא מעט גופים המקשרים בין העסקים הקטנים הזקוקים להלוואה לגוף שיכול לספק להם את ההלוואה בסכום המתאים ובתנאים הטובים ביותר. 

הלוואה לעסק קטן- הלוואה מהבנק- הלוואה מהבנק היא אמנם לא האפשרות הנוחה ביותר והקלה ביותר במיוחד עבור עסק קטן שאין לו תזרים חיובי, אבל היא הלוואה שקיימת. תמיד כדאי לגשת לבנק לשמוע על האפשרויות הקיימות גם בכדי שיהיה למה להשוות וגם בכדי שיהיה לכם קלף מיקוח.

הלוואה לעסק קטן- הלוואה מקרנות סיוע שונות- תורמים בארץ ותורמים מחוץ לארץ מקימים קרנות כאלה ואחרות שמיועדות לספק הלוואה לעסק קטן בהקמה או בראשית דרכו. ככל שמדובר במטרה שמתכתבת יותר עם מטרות הקרן כך יש סיכוי גבוה יותר לקבל את אותה הלוואה מאותה הקרן.

 הלוואה לעסק קטן- הלוואה מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים- מדובר בקרן ממשלתית שתפקידה להעניק לעסק קטן ולעסק בינוני (עסק שהמחזור שלו לא גבוה יותר ממאה מיליון ₪ ) מדובר בקרן שנמצאת בערבות המדינה ומעניקה את ההלוואות דרך הבנקים השונים.

 

כל ההלוואות ככלל ניתנות רק לאחר בדיקות אשראי של העסק, ועמידה בתנאי הסף השונים שלרוב כוללים גם מספר ערבים בעלי יכולת לסייע במידת הצורך. חשוב לבדוק את התנאים של כל הלוואה והלוואה וכמובן להשוות ביניהם ולהיוועץ עם איש מקצוע בתחום טרם קבלת ההחלטה.