המחקר הלאומי של מכון הלב, הריאות והדם DASH משנת 1995 היה המחקר הראשון שסיפק ראיות מדעיות חזקות לכך שטיפולים באורח חיים לא תרופתי יכולים להוריד משמעותית את לחץ הדם, אומר בריל, ומחקרים שלאחר מכן מראים ירידה נוספת בלחץ הדם. … לחץ דם כאשר דיאטת DASH שולבה עם אסטרטגיות אורח חיים אחרות כגון הגבלת נתרן או בקרת משקל. דיאטת DASH הוכחה כיעילה בהורדת לחץ דם, בעיקר בשל שילוב של גורמים תזונתיים ידועים רבים המורידים את לחץ הדם במודל התזונתי, כגון דל נתרן, גבוה אשלגן, עשיר בסיבים, דל בשר אדום ודל. שמן. צריכת דיאטה. בהשוואה לדיאטת בקרת נתרן גבוהה (3.6 גרם), דיאטת DASH דלת נתרן (1.2 גרם) הפחיתה את לחץ הדם הסיסטולי הממוצע ב-11.5 מ"מ כספית. במשתתפים עם יתר לחץ דם ו-7.1 מ"מ כספית. לַחַץ יֶתֶר. עם זאת, דיאטת DASH הפחיתה את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי ב-8 ו-6 מ"מ כספית. בהתאמה.

דיאטה זו הייתה יעילה בכל תת-הקבוצות

אם כי לאפרו-אמריקאים ולבעלי יתר לחץ דם הייתה ירידה גדולה יותר בלחץ הדם הסיסטולי מאשר לבנים וללא יתר לחץ דם. יתר לחץ דם נדיר בחברות עם צריכת נתרן בתזונה נמוכה מאוד. אלכוהול גם עשיר בקלוריות, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל. הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל היא באמצעות תזונה מאוזנת ודלת קלוריות ופעילות גופנית מוגברת.

 

כדי לסייע במניעת יתר לחץ דם, אתה יכול לבצע שינויים רבים באורח החיים שלך, כולל התזונה שלך. על פי הוועדה הלאומית למניעה, איתור, הערכה וטיפול ביתר לחץ דם, הגבלת אלכוהול, ירידה במשקל, פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכת הנתרן ללא יותר מ-1,500 מ"ג ליום הם שינויים באורח החיים הנחשבים הטובים ביותר לטיפול ביתר לחץ דם. לחץ דם. ירידה מתונה במשקל, גישות תזונתיות להפסקת יתר לחץ דם תוכנית ארוחות, הפחתת נתרן, פעילות גופנית וצריכת אלכוהול מתונה יעילים בהורדת לחץ הדם ומניעת יתר לחץ דם. לשינויים באורח החיים תפקיד מכריע במאבק נגד יתר לחץ דם.

בעיות תזונה

לגורמים תזונתיים תפקיד חשוב לא רק בהפחתת הסיכון ליתר לחץ דם, אלא גם בטיפול במצב לאחר אבחון. מחקר על גישות תזונתיות להפסקת יתר לחץ דם (DASH) הראה שדיאטות עשירות בפירות וירקות ודלות בשומן רווי יכולות להפחית את הסיכון ליתר לחץ דם ולסייע בשליטה על לחץ הדם אצל אנשים עם יתר לחץ דם. תזונה בריאה חיונית להורדת לחץ הדם ולשמירה על רמות אופטימליות, ומחקרים הראו כי הכללת מזונות מסוימים, במיוחד אלו העשירים בחומרים מזינים מסוימים כמו אשלגן ומגנזיום, יכולה להוריד את רמות לחץ הדם (1Trusted, 3Trusted).

היזהרו ממזונות המכילים שומנים רוויים או טראנס, שעלולים להעלות את רמות הכולסטרול. יותר מדי כולסטרול בדם מגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. בעוד שעישון אינו גורם ישירות ליתר לחץ דם, הוא מעלה את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי.

ניתן לאבחן לחץ דם גבוה אם הקריאות הן בעקביות מעל הממוצע

אבחנה יתר לחץ דם מתמשך ולא מטופל עלול לגרום לנזק לאיברי המטרה, לרבות מחלת לב כלילית, היפרטרופיה של חדר שמאל, אי ספיקת לב (לחץ דם גבוה הוא גורם מרכזי במדינות מפותחות), שבץ מוחי, רטינופתיה ומחלת כליות. צריכת מגנזיום בתזונה וסיכון ליתר לחץ דם בקרב נשים בגיל העמידה ומעלה בארצות הברית במחקר מעקב של 10 שנים.

ויטמין C

תזונה העומדת בצריכת הייחוס של ויטמין C עשויה שלא להספיק לאנשים בסיכון ליתר לחץ דם. מטה-אנליזה 18 הראתה שצריכה גבוהה של אשלגן בתזונה יכולה לסייע במניעה ובשליטה על יתר לחץ דם. צריכה גבוהה יותר של אומגה 3 נקשרה גם לסיכון נמוך יותר ליתר לחץ דם (7, 8).

מחקר שנערך בקרב 2,036 אנשים בריאים מצא שאלו עם הרמות הגבוהות ביותר בדם של שומנים מסוג אומגה 3 היו בעלי SBP ו-DBP נמוכים משמעותית מאלה עם רמות השומנים הללו בדם הנמוכות ביותר

במחקר שנערך על 27 אנשים, אלו שאכלו 16.9 אונקיות (500 מ"ל) של מרק תרד עתיר חנקות ליום במשך 7 ימים, היו בעלי רמות גבוהות יותר של חומרים פעילי שטח ו-DBP בהשוואה לאלו שאכלו מרק אספרגוס דל חנקה. נמוך יותר (42). מחקר אקראי מבוקר באנשים בריאים הראה ש-3 מנות של דגנים מלאים הפחיתו את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי ב-6 מ"מ כספית. ו-3 מ"מ כספית. בהתאמה.

בקרב חולי יתר לחץ דם שכבר מקבלים תרופות

שינויים תזונתיים, במיוחד הפחתת צריכת מלח, יכולים להוריד עוד יותר את לחץ הדם ולהפחית את התרופות. שינויים תזונתיים היעילים להורדת לחץ הדם כוללים ירידה במשקל, צריכת מלח מופחתת, צריכת אשלגן מוגברת, צריכת אלכוהול מתונה (בקרב אלו ששותים), ותזונה בריאה בדרך כלל הנקראת דיאטת DASH (טבלה 2). מספר היבטים של אורח חיים צמחוני עשויים להוריד את לחץ הדם, כולל גורמים שאינם קשורים לתזונה (למשל, פעילות גופנית), גורמי סיכון תזונתיים מבוססים (למשל, משקל נמוך, אשלגן גבוה וצריכת אלכוהול נמוכה עד בינונית), והיבטים אחרים של צמחוני. דיאטה . (למשל עשיר בסיבים, ללא בשר).

בהתחשב בחוסר ההתאמה של מחקרים תצפיתיים לקביעת הקשר הסיבתי בין הדיאטה בכללותה או מרכיביה האישיים לבין יתר לחץ דם

ניסויים קליניים עשויים לקבוע בצורה מדויקת יותר את ההשפעה הטיפולית של דיאטה, מזון או חומרים מזינים בודדים על יתר לחץ דם. מחקרים ניסויים עתידיים צריכים להיות מכוונים להערכת היצמדות ארוכת טווח לדפוסי תזונה בריאים אלה, כמו גם מינון יעיל ובטוח של תרכובות מזון בודדות ושילובים שלהן, כדי לשלוט בלחץ דם גבוה.

בלומנטל ציין כי הצלחת תוכנית המעקב אינה אומרת שאנשים עם יתר לחץ דם עמיד יכולים להפסיק לקחת את התרופות שלהם; עם זאת

זה מצביע על כך שהם עשויים לרצות לדון עם הרופא שלהם אולי להוריד את המינון או לשנות את התרופה שלהם בהתבסס על קריאות לחץ הדם שלהם. ייתכן גם שימליץ לך לנקוט באמצעי זהירות כדי להפחית את הסיכון ללחץ דם גבוה. שאל את הרופא שלך לייעוץ לגבי הפסקת עישון, וחקר הפסקת תרופות ומכשירים שיעזרו לך להשתחרר מההתמכרות לניקוטין.

חוקרים מצאו ששינויים התנהגותיים

כולל פעילות אירובית סדירה, דיאטה של מיטל כדורי הנטורופתית  היא הגישה  להפסקת יתר לחץ דם (DASH), צריכת מלח מופחתת וירידה במשקל, יכולים להפחית משמעותית את לחץ הדם ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם אצל אנשים עם יתר לחץ דם עמיד . אנשים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול הורידו בהצלחה את לחץ הדם שלהם על ידי שימוש בתוכנית הארוחות הדיאטרית להפסקת יתר לחץ דם (DASH) כדי לרדת במשקל ולשפר את הכושר האירובי על ידי השתתפות בתוכנית דיאטה ופעילות גופנית מובנית במרכז גמילה מוסמך. על פי מחקר חדש שפורסם היום בכתב העת הדגל של איגוד הלב האמריקאי. גיליון מיוחד של תזונתי תרפיה ליתר לחץ דם נועד לספק תובנות חשובות לגבי האופן שבו דיאטה בכללותה או מרכיביה האישיים יכולים לשמש כלי רב ערך לשליטה בלחץ הדם בחולים או אוכלוסיות בריאים לכאורה, תוך שילוב כמה מההוכחות המדעיות הרלוונטיות האחרונות.

בנוסף להגבלת נתרן וגישות תזונתיות להפסקת יתר לחץ דם (DASH) הנחיות תזונתיות לטיפול ביתר לחץ דם

בריל ואקרמן דנים במה שמציע מחקרים עדכניים לגבי האופן שבו חומרים מזינים ומזונות מסוימים יכולים לעזור להילחם ביתר לחץ דם. בנוסף להדגשה והגבלת מזונות מסוימים, דיאטת DASH מציעה גם להתמקד בחומרים מזינים מסוימים. מטרות תזונתיות יומיות אחרות בדיאטת DASH כוללות הגבלת פחמימות ל-55% מהקלוריות היומיות וכולסטרול תזונתי ל-150 מ"ג.

 

למידע מורחב אודות מיטל כדורי נטורופתית וטיפול בתזונה ללחץ דם גבוה עליך לבדוק ב- mkdiet.co.il