ירושלים: העיר המושלמת לנופש שלך?

 ירושלים היא אחת הערים המדהימות לחופשה. בין אם אתם מחפשים להימלט מההמולה של חיי היומיום או פשוט להירגע באווירה אידילית, ירושלים היא מושלמת. הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות בזמן שאתה בירושלים שיהפכו את השהות שלך לבלתי נשכחת.

מהי ירושלים.

חופשה ירושלמית יכולה להיות מלאה בהיסטוריה, תרבות, וכל המראות והקולות של העיר העתיקה. מסלולי הטיול שלהלן מתארים בדיוק מה אתה יכול לצפות במהלך שהותך בירושלים.

שבועיים: מתחילים בירושלים ועוברים לבית לחם

שבוע: מתחילים בירושלים ועוברים לחברון

3 שבועות: מתחילים בירושלים ועוברים ליריחו

4 שבועות: מתחילים בירושלים ועוברים לתל אביב

מהי תולדות ירושלים.

לירושלים היסטוריה ארוכה ומגוונת, שניתן למצוא בה באדריכלות, בשפתה ובאנשיה. מימי התנ"ך ועד ימינו, ירושלים ראתה שינויים רבים. חלק זה מתאר כמה מהאירועים ההיסטוריים החשובים יותר שעיצבו את ירושלים.

7 שנים: מתחילים ב-1948 ועוברים לשנת 1967 כשישראל נוצרה

5 שנים: התחילו ב-1948 ועברו ל-2014 כשירושלים נכבשה על ידי ישראל

מה לראות בירושלים.

ירושלים היא עיר בעלת שם עולמי המציעה נופים מדהימים של קו הרקיע של ירושלים והר הצופים. רמת הגולן, שהיא חלק מירושלים, מציעה כמה מהנופים עוצרי הנשימה בכל ישראל. באזור הררי זה שוכנות מספר חורבות עתיקות, בהן הר הבית והכותל המערבי.

בנוסף לנוף המדהים שלה, ירושלים היא גם ביתם של כמה מהאתרים הקדושים ביותר ליהדות. אלה כוללים את הר הבית והכותל. אם אתם מחפשים סיור נופי מדהים, צאו לרמת הגולן של ירושלים. שם תמצאו כמה מהמצוקים והעמקים המרשימים ביותר בכל ישראל. בנוסף, ישנם שפע של מסלולי הליכה מהם תוכלו ליהנות במהלך שהותכם בירושלים.

אם אתם מחפשים חוויה שתשאיר אתכם מלאי השראה ומוטיבציה לצאת לטיולים מאתגרים יותר, בדוק את העיר העתיקה בירושלים. חלק זה של העיר נשמר כפי שהיה בתקופתו של ישו והוא מלא בנקודות ציון היסטוריות כמו כנסיות ומסגדים מכל ההיסטוריה. בנוסף, ללכת לאיבוד בתוך אחד מהאתרים הארכיאולוגיים הרבים של ירושלים על ידי ביקור באחד מבתיה הרבים בבעלות פלסטינית בשכונות העיר העתיקה כמו סילוואן או שועפאט.

העיר העתיקה.

העיר העתיקה ממוקמת במזרח ירושלים – מה שהופך אותה קרובה הן למעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והן לארמון הנשיאותי של הנשיא אבו מאזן – מה שהופך אותה לקניות חד פעמיות לכל צרכי התיירים שלך! העיר העתיקה מלאה בכנסיות ומסגדים יפים מכל ההיסטוריה, כמו גם הרבה סמטת דקירות. אם אתם מחפשים משהו פחות תיירותי אבל עדיין שווה לחקור, עשו את דרככם לשכונת אבו דיס, שם תמצאו קהילה תוססת עם הרבה קורה למרות היותם מוקפים במלונות/אתרי נופש יוקרתיים.

החומה.

החומה היא תכונה ייחודית ואייקונית של ירושלים הקיימת מאז אוחד המזרח התיכון תחת ממשלה אחת. החומה, השוכנת בגבולה המזרחי של ירושלים, היא חומה דקיקה וארוכה שהוקמה כדי למנוע כניסת או יציאה של פלסטינים מהעיר. זה ידוע גם בהופעות המפחידות שלו, דמויות רפאים במהלך הלילה. אם אתם מחפשים מקום תיירותי מדהים עם היסטוריה מדהימה, צאו להר הצופים – ביתם של כמה מהנופים היפים ביותר בכל ישראל!

מה לעשות בירושלים.

הכותל המערבי הוא אחד המקומות המדהימים לביקור בירושלים. ממוקם על גבעה ממש מחוץ לעיר, זהו אתר חובה לכל מי שמבקר בעיר. החומה היא ביתם של שניים מהאתרים הקדושים ביותר ליהדות: הר הזיתים והר הבית.

כדי להגיע לכותל, צאו לטייל מהעיר העתיקה של ירושלים דרך כמה מהשכונות המדהימות ביותר שלה. אם תרצו לחקור עוד, סעו בחשמלית ישנה בשם "נחל חפרון" העוברת לאורך החומה. לחילופין, ניתן לקחת אוטובוס מתחנת רכבת ולהעביר להולכי רגל שמובילים עד החומה.

בכדי שתהיה לכם שהייה מהנה כדאי לוודא שאתם בוחרים מלון מומלץ בירושלים.

ירושלים היא אחת הערים היפות בישראל ונסיעה דרכה ללא ספק תוסיף רובד נוסף של יופי לחווית החופשה שלך. העיר מלאה בנקודות ציון היסטוריות כולל מסגדים ובתי כנסת המתוארכים למאות שנים, כמו גם כמה מהביצורים המרשימים ביותר בכל ישראל.

תחנה אחת שלא מתאימה לא תחת קטע כונן או תיירות אבל בהחלט שווה לקחת בחשבון היא גבעת התחמושת – פסגה צבאית חשופה הממוקמת בסמוך לשער דמשק ומציעה נופים מדהימים של מרכז ירושלים.

ביקור בבית הכנסת היהודי והמוסלמי.

אם אתם מחפשים משהו ייחודי ומרגש לעשות בירושלים, אל תשכחו לבקר באחד מבנייני הדת היהודיים או המוסלמיים הרבים שלה! בתי כנסת רבים מציעים כניסה חינם, כך שזו דרך מצוינת ללמוד עוד על יהדות או איסלאם בזמן שהייה בעיר. בנוסף, מסגדים איסלאמיים רבים מציעים גם כניסה חופשית, מה שהופך זאת לבחירה מעניינת עוד יותר עבור מבקרים המחפשים אפשרויות לפעילות דתית בירושלים!

ביקור במוזיאון הצבאי.

ביקורים במוזיאון הם תמיד נהדרים כאשר חוקרים כל עיר, אבל במיוחד כשמדובר בירושלים מכיוון שהיא מכילה אוסף כל כך מרשים של חומרה צבאית וחפצים מכל ההיסטוריה! בתוך המוזיאון תמצאו הכל ממטבעות עתיקים ועד כלי נשק מודרניים המשמשים חיילים ישראלים כיום! בנוסף, אם יש משהו שנשמע טוב מדי להיות נכון (כמו שאנחנו עושים לפעמים).

סיכום

ביקור בירושלים הוא חובה בכל חופשה ירושלמית. יש כל כך הרבה דברים מעניינים לראות ולעשות בעיר היפה הזו, שקשה לפרט את כולם כאן. מהכותל המערבי – אחד האתרים הקדושים ליהדות – ועד בתי הכנסת היהודיים והמוסלמים, קל למצוא הרבה מה לעשות בירושלים. ואם אתם מחפשים משהו רגוע יותר, יש גם הרבה מקומות נהדרים לשהות בהם. אז בין אם אתם מטיילים בעיר העתיקה או נוסעים בה, הקפידו להפוך את ירושלים לחלק מתכנון הטיול שלכם!

למידע נוסף על בתי מלון בירושלים מוזמנים לקרוא באתר זה בלינק.