לימודים בתחום הרכב וטכנולוגית רכבים זה לא רק להיות מתמחה בקורסים הקשורים לעבודה מכנית, אלא גם מציע לעובדים בעסקים ובניהול. קורסים אלה מכינים את הסטודנטים לעבודה שאחרי ולניהול עסק משלהם בתחום הרכב. כמו כן, בעוד שקורסים אלה מציעים את המיומנויות הבסיסיות הנדרשות על ידי מכונאות רכב, בוגרי תיכון חייבים לקבל הכשרה תוך כדי עבודה כעוזרים, חומרי סיכה או טכנאים כדי לשפר את כישוריהם. רוב המעסיקים מעדיפים לשכור מכונאים בעלי תעודות לימודים.

מכונאים שמסיימים תכניות מקצועיות בתיכון יכולים להתחיל לעבוד בהתמחויות שונות 

כיום, ישנם בתי ספר מקצועיים שאפשר לצאת מהם עם ידע רב בתחום הרכב והמכונאות בכלל. בנוסף, מי שיסיים את התוכנית בטכנולוגיית רכב על-תיכונית ייקח שנה או יותר להשלים את השכלתו. יכול לקחת שנתיים עד חמש שנים של הכשרה בעבודה עד שמכונאי יהפוך למומחה בתחום. כמו בבתי הספר, אפשר להתקצע בתחום גם בעת הגיוס לצה"ל ולבקש לעסוק בתחום החימוש או מכונאות הרכב ולצאת מהצבא עם ידע רב בתחום בדרך לאזרחות.

תחום מכונאות הרכב בישראל

ישנן תעודות שונות בתחום הרכב, הקשורות למכונות שונות, תחזוקה ותיקונים זמינים שיכולים לעזור לאנשים להתקדם בתחומם ולהתחרות על משרות בעלות שכר גבוה יותר בהמשך. יצרני רכב מציעים הכשרה והסמכה למכונאים שרוצים לקבל ידע מפורט כיצד לתקן מכוניות של אותם היצרנים. מכונאים המעוניינים לעבוד עם כלי רכב מתוצרת של יצרן ספציפי יכולים לקבל הסמכה של יצרן על ידי השלמת קורס או תוכנית הדרכה ספציפית ליצרן. אם אתה עובד עבור סוכנות רכב, המעסיק שלך בדרך כלל יספק לך הכשרה מיוחדת לעבודה.

לא חייב להיות מכונאי רכב מנוסה

בעבודות מסוימות בתחום אפשר להתחיל כעוזר ולהסתכל מהצד תקופת זמן עד שקולטים את הצעדים המקצועיים והפתרונות שאפשר לתת. לעיתים, כדי להבין איך המכונה שלך עובדת ומה היא צריכה, לא צריך הרבה. כשלומדים את הפרטים הקטנים של תיקון רכב, אין תחליף ללכלך את הידיים. חלק מהעובדים בתחום מקבלים הסמכה פורמלית, הכשרה ומעבר על הנושאים המרכזים באותו מקום עבודה, מוסך או מרכז שירות, אז אין לכם מה לדאוג.

 

 אוטוטרוניקה ברכב – רמה מתקדמת 450 

קורס אוטוטורוניקה ברכב ברופין הוא אחד הקורסים המומלצים לאנשי המקצוע בישראל שמעוניינים להעשיר את הידע שלהם, לרענן וללמוד דברים חדשים שלא ידעו.

הקורס מיועד לבעלי שלוש שנות ניסיון בעבודה מעשית במוסך, מכונאות רכב, חשמל רכב, מיזוג אוויר וכו'.

כמו כן, רבים מגיעים לקורס לאחר שירות צבאי של 3 שנים במקוע מכונאות רכב, מכונאות ימית ועוד תחומים קרובים בצבא, כמו שכבר ציינו בתחילתו של המאמר, השירות בצה"ל יכול להיות מקפצה חשובה לתחום וקריטי לצבירת הנסיון.

 
למידע נוסף בתחום של כל מה שרציתם לדעת על לימודי מכונאות רכב וקורס אוטוטרוניקה באפשרותך להעיף מבט ב- ac.il

תוכנית מקיפה של טכנאי רכב שילמדו אותך כל מה שאתה צריך לדעת על עבודה עם רכב

כעת, לאחר שהוכשרת להיות מכונאי או רכשת ידע נוסף לאחר כמה שנים שעבדת בתחום, אתה יכול להשתמש בכישוריך ביעילות ולחסוך כסף על המכונית שלך. אם אתה צריך להרוויח כסף נוסף, אתה יכול להשתמש בכישוריך כדי לעזור לאחרים, כולל שכנים, שעשויים להזדקק לתיקוני רכב קלים. עם כישורי שירות לקוחות טובים, אתה יכול לעזור ללקוחות להקל על העברת מידע חשוב כגון סוג תחזוקת הרכב הנדרש ומשך התיקונים.

חשוב להבין, שלרבים מהלקוחות שלך לא יהיה ידע מעמיק במכונאות רכב. למרות שרוב העבודה שלך תהיה כרוכה במכוניות, אתה עדיין צריך ליצור אינטראקציה עם לקוחות ולגרום להם לחזור לקבל שירותים נוספים.

רוב המכונאים בודקים, מתקנים ומחליפים חלקים ועוזרים ללקוחות להבין איזה סוג של תיקונים צריכים הרכבים שלהם. עבודתם מתקיימת לרוב בבתי מלאכה למנועי דיזל, אך הם יכולים גם לעבוד במקום, בנסיעה למקום שבו משאית או אוטובוס התקלקלו וזקוקים לתיקון דחוף. מכונאי רכב, הנקראים גם טכנאי שירות או טכנאי שירות רכב, בודקים, מתחזקים ומתקנים מכוניות ורוב הטנדרים.

מכונאי רכב מבצעים בדיקות תחזוקה ואבחון בכלי רכב שונים

כמובן שמכוניות זה עיקר העבודה, אבל זה תלוי מה ההתמחות של מקום העבודה שאתה עובד בו או לאיזה תחום כיוונת לאחר הלימודים והידע שרכשת. כמו מכוניות ישנם גן משאיות בגדלים שונים.  דוגמאות כוללות תיקוני בלמים, מיזוג אוויר (דורש ידע בתקנות ממשלתיות), תיבות הילוכים או מכניקה קדמית. מכונאים ביתיים רבים יכולים גם לטפל בדברים כמו פתיחת צמיגים, החלפת מצתים, ואפילו החלפת ממסרי איתות.

ישנם מכוניות מסוימות שעדיף ללכת למכונאי

עם זאת יש מספר דברים שאתה יכול לעשות במוסך של החבר או אפילו בבית אם יש לך את הידע הבסיסי. במקרים רבים, ההחלטות האלה נגמרות בתקלות חמורות יותר ופעמים רבות פשוט עדיף לתת את המושכות למכונאי שדורש כלים ויש כמה דברים חשובים שרק הוא ידע לעשות או בעיות שצריך לתפעל. לעשות את זה בעצמך יכול להיות מסובך אם אתה לא יודע את היסודות.

מכונאים שעובדים בסוכנויות רכב

סוכנויות שונות, חנויות לתיקון רכב עשויים לבחור להיות עצמאיים. אפשר לתת להם אחריות רצינית יותר כשהם עוקפים את טכנאי הנהגים או עובדים כעוזרים, תוך שהם מרוויחים שעות בעבודה שיאפשרו להם לעשות יותר עבודה טכנית לאורך הדרך. לדוגמה, אתה יכול להיות טכנאי רכב ולאחר מכן לזכות בתעודות שונות או להתמחות בתחום ספציפי כמו הילוכים או מנועי דיזל. מכונאים חייבים להמשיך את הכשרתם לאורך הקריירה שלהם, וחלקם חייבים להשלים הכשרה נוספת כדי להפוך למומחים בסוג מסוים של תחזוקה או תיקון רכב. כמו כן, כל הזמן משתנים דברים בשוק הרכב ועל אנשי המקצוע להישאר מחוברים, מרועננים ולהכיר את כל החוקים של הממשלה ומשרד התחבורה והרישוי.

 

לחפש משרות מכונאי רכב דרך לוחות דרושים ברחבי הרשת

כיום למצוא עבודה זה תהליך קל יותר מבעבר. ישנם בשוק העבודה משאבים קהילתיים, קבוצות ברשתות חברתיות ומכללות שדואגות לבוגרים שלהם למצוא את העבודה הבאה שלהם.

לאחר שהתייעצת עם האנשים הנכונים ובעלי מקצוע שכבר עובדים בשוק, תזכה להערכה רבה בתחום זה בזכות הידע והיכולת שלך לאבחן ולתקן רכבים. מסירת הרכב למכונאי היא החלטה לא פשוטה ואנשים רבים עוסקים רבות בעניין האמון של איש המקצוע.
תפקידו של המכונאי הוא לעזור לך להבין את פרטי הרכב שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר לטובת בריאות הרכב ושמריה עליו.

במכלת רופין יש סוגים של הסמכות וקרוסים, כל אחד מתאים לשלב אחר בשרשרת הלמידה שלכם כמכונאי רכב, שמאים והעשרה של התמחויות ספציפיות בתחום הרכב. בעתיד, זה יכול לעזור לך ללמוד את היסודות של מכונאות רכב אם תקרא ותרענן את עצמך באינטרנט. תחילה, יש קורס של מבוא לטכנולוגיית רכב, שזה קורס שמספק סקירה מקיפה של מערכות רכב וכיצד הן פועלות יחד, כמו גם בעיות נפוצות ותיקונים שעשויים להידרש. צבירת הידע הזה הוא נקודת התחלה מצוינת למתחילים בשוק הרכב להתחיל את דרכם ללימוד מכונאות רכב, ולכל מי שמחפש ללמוד עוד על איך מכוניות עובדות וכיצד לתקן אותן.

ללמוד כל הזמן נושאים חדשים

אם אתה כבר מכונאי ורוצה לשפר ולשלוט ללא הרף בטכנולוגיות חדשות ובטכניקות פתרון בעיות קרובות, אתה חושב נכון מכיוון שכמו כל תחום בשנים האחרונות, הטכנולוגיה פשוט רצה מהר מדי ואם תישארו מאחור זה לא יעזור לאף אחד.
אם קראת הרבה ספרים בתחום וחקרת על נושאים מסוימים לעומק זה הזמן לתרגל את כישוריך המכניים, ייתכן שתזדקק לספר זה בעתיד הקרוב ותצטרך לרענן.

לאחר ביצוע עבודה, אתה אמור להיות מסוגל לבצע תיקונים מכאניים בסיסיים ולהבין טוב יותר כיצד המכונית שלך פועלת. זה לא רק ישפר את המכניקה שלך וההבנה הכללית, אלא גם יגדיל את פוטנציאל ההשתכרות שלך בעתיד הקרוב.

מאחר שליצרניות רכב רבות יש מערכות ייחודיות בכלי הרכב שלהן, מכונאים המחפשים להתקדם הלאה בקריירה שלהם עשויים לשקול לקבל הסמכה אחת או יותר ספציפית ליצרן. מרכזי שירות רכב רבים מחפשות אישורים והסמכות שונות לפני שהם שוקלים מועמד לכמה מהעבודות העיקריות והשכר הגבוה ביותר שלהן. הם רוצים לדעת איזה השכלה או הסמכות הם יצטרכו כדי להתחיל קריירה כטכנאי תיקון רכב ומה אתם יודעים עד היום.