דמי נוטריון הם העלויות הנלוות לאישור מסמכים נוטריוניים ומשתנים ממדינה למדינה. נאמנים יכולים לעזור לך בתכנון עיזבון, כולל אישור נוטריוני, ולכן כדאי להכיר את הכללים והעמלות במדינתך. דמי נוטריון נגבים כאשר אתה זקוק לרישום נוטריוני על חוזים, שטר זכויות ומסמכים משפטיים אחרים.

מדינות רבות קובעות מכסה על אגרות נוטריון בגין מעשים נוטריוניים וחתימות. יש נוטריונים שגובים אגרות שאינן במסגרת המגבלות המותרות על ידי מדינותיהן.

עלויות אלה אינן כוללות הסמכה מרחוק או מקוון או נוטריונים ניידים

וחלק מהמדינות מטילות מגבלות עמלה נוספות. זהו הסכום המקסימלי שיכול נוטריון לחשב בכל מדינה, על פי האיגוד הלאומי לנוטריונים והוועדה הנוטריונית. העמלה המקסימלית שיכולים לגבות נוטריוני טקסס, למשל, היא 6 דולר לקבלת אישור כהוכחה לחתימה ראשונית, לשבועה או תעודה, להישבע בעד ולאשר צילום.

 מוגבלים אגרות נוטריון 

קליפורניה, פלורידה, מישיגן, מונטנה, ניו המפשייר, אורגון, דרום דקוטה וושינגטון. אלסקה, איווה, קנזס, קנטקי, לואיזיאנה, מסצ'וסטס, פורטו ריקו, טנסי ומיין קבעו גם את שכר טרחה משלהם. יש מדינות שקובעות גם את עלויות הנסיעה המקסימליות, אך רובן משאירות את ההחלטה לנוטריון.

דמי הנוטריון הרגילים אינם גבוהים

אך העלויות יכולות להסתבך במהירות עבור אנשים שלעתים קרובות מאושרים על המסמכים שלהם. לרוב הנוטריונים יש הבנה טובה של מה הם מחויבים בגין ביצוע המעשה הנוטריוני, אך חישוב שכר הנוטריון הטרחה יכול לבלבל עם מספר אישורים נוטריוניים וחתימות. —- שכר טרחה מוגזם עבור הסמכה יכול להוות סיבה להשעיה או להפר את הקוד האתי המדיני לעובדי מדינה, ולכן נוטריונים צריכים לנהוג בזהירות ובשיקול דעת בקביעת שכר טרחתם.

על פי כללי המדינה

נוטריונים אינם רשאים לגבות אגרות גבוהות מהסכום המקסימלי שקבעה המדינה בה הם מתקבלים. מרבית המדינות קובעות סכום מקסימלי אותו יכולים נוטריונים לגבות, אך קומץ נוטריונים מאפשרים להקים שכר טרחה משלהם. יש מדינות שקובעות דמי נוטריון מקסימליים כדי למנוע מהנוטריונים להעלות מחירים ולהפוך את בחינת המסמכים לתהליך יקר.

נוטריון מחירון ע"י חוק

למשל, החוק קובע כי נוטריון אינו רשאי לגבות יותר מחמישה דולרים בגין פעולות נוטריוניות ו -35 סנט למייל. החוק קובע גם כי נוטריונים רשאים לגבות אגרות בגין חתימות בקליפורניה ובפנסילבניה ומעשים בקולורדו ובניו ג'רזי. יש מדינות שקובעות סכום מרבי שהנוטריון יכול לגבות, אך יש המאפשרות לנוטריון לקבוע את המחירים שלו.

יש נוטריונים שגובים יותר תשלום עבור חתימת הלוואות לבית (100 דולר) מכיוון שזה דורש יותר עבודה. נוטריונים מחויבים ליידע את לקוחותיהם בדמי העמלות עבור אישור המסמכים.

אם אתה זקוק לחוזה או ניירות אחרים של ציבור נוטריונים חתום על ידי נוטריון, עליך לשלם אגרה קטנה לנוטריון. נוטריונים מחויבים לפרסם את שכר טרחתם ואתם תקבלו חשבונית כתובה ומפורטת עבור שירותי הנוטריון שלכם.

אם אתה מבקש תשלום, החוק מחייב לשמור אותו בכל עת במיקום בולט הגלוי לנוטריונים שלך. אם אתה מחויב להפעיל נוטריונים למען הציבור, חשוב לדעת אילו עמלות נגבים.

באופן כללי

נוטריונים ועובדי ציבור מחויבים על ידי רבים עבור שירותיהם. רוב המדינות קבעו תעריפים מרביים שבהם נוטריונים יכולים לגבות תשלום עבור שירותים אלה, לכן בדקו את גבולות המדינה שלכם כדי לברר מה אתם משלמים הכי הרבה. יש חוקי מדינה שקובעים שכר טרחה גבוה מהמותר, וחלק מהנוטריונים גובים כפליים מהשכר הגבוה יותר.

דמי הנוטריון הרגילים 

דמי הנוטריון יכולים לעלות אם תשכירו נוטריון נייד שייסע למיקומכם. נוטריונים ניידים גובים דמי נסיעה שעולים על דמי הנוטריון הרגילים בעת חתימה על מסמך, אך יש מדינות המגבילות את דמי הנסיעה המקסימליים.

רוב המדינות מחייבות שני עדים לחתום על צוואה

אך ורמונט דורשת שלושה. נוטריונים במדינות מסוימות עשויים גם לדרוש חתימות, תלוי בסוג ההסמכה. במקרה של טקסס, נוטריונים יכולים לגבות 600 שח עבור חתימת הבעל ו 100 שח עבור חתימת האישה כדי לאשר שטר נוטריוני.

חשוב שהחותם והנוטריון יסכימו על האגרה לפני שתתקיים אישור הנוטריון

ברוב המקרים נוטריונים וחותמים ציבוריים מארגנים הוצאות נסיעה לפני פגישת החתימה. אם אינך מודע לעלויות הנסיעה, בקש שירותי נוטריון או בקר בנוטריון נייד כדי למנוע הפתעות יקרות.

המטרה העיקרית של נוטריון היא לאמת את זהות החותמים על מסמכים. עם אישור נוטריון על ידי נוטריון, אתה יכול להיות בטוח שמי שרוצה לסכם חוזה יעשה זאת כדין.

שכר הטרחה לנוטריון בהתאם לפעולות הנוטריוניות נקבע בתקנות משרד החוץ. נוטריונים אינם מקבלים אגרות העולות על אלה שקבע משרד החוץ.

חוק נוטריון פלורידה אינו מחייב נוטריון בפלורידה לרשום את פעולותיו הנוטריוניות ביומן. עם זאת, משרד הנגיד ממליץ לרשום את כל הפעולות הנוטריוניות בכתב העת של הנוטריון על מנת להגן על הנוטריון מאחריות.

על הנוטריון ליידע את משרד החוץ בכתב, תוך 60 יום מיום השינוי, על כל שינוי בכתובת העסק שלו, מספר הטלפון הפרטי שלו, כתובת העסק או ביתו, או הרישום הפלילי (FS SS117.01 -2). המחלקה רשאית גם להוציא ועדה מתוקנת בשם החדש של נוטריונים. לאחר הגשת טופס התיקון הנדרש והרוכב למחלקה, הנוטריון רשאי להמשיך לבצע פעולות נוטריוניות בשמו הקודם למשך 60 יום לאחר קבלת הוועדה המתוקנת, המוקדם מביניהם (FSSS117.107-9).

אישור הנוטריון במדינת קליפורניה כפוף לסעיף קוד ממשל קליפורניה בסעיף 8211. כפי שהוצע לעיל, החוק בקליפורניה קובע מכסה על התשלום המקסימלי שיכול נוטריון לגבות. המשמעות היא שדמי הנוטריון עבור שירותיהם עשויים לחרוג מהתקרה.

 
עבור מידע בנושא של כמה עולה נוטריון ניתן לבדוק כאן: plk-lawyer.co.il