מהו עיצוב נוף ?

אדריכלות נוף היא תחום בעיצוב, והיא עוסקת בתכנון של מרחבי החוץ – ציבוריים ופרטיים. לרוב, נראה קשר ישיר בין אדריכלות נוף לבין אדריכלות של מבנים ובתכנון ובעיצוב עירוני. אדריכלות נוף עוסקת בצורות שונות ומגוונות של שטחים פתוחים ובתכנון היחס בין האדם לטבע או סביבתו.

גנים הם לא רק יופי. הם עוסקים גם בסביבה. הם יכולים לעזור באיכות החיים ולשפר את איכות האוויר. גן הוא מקום שבו אנחנו יכולים לגדל את האוכל שלנו [ חקלאות ], לשבת בנחת עם כוס קפה, לשחק עם הילדים שלנו ועוד.

1. התחל עם תוכנית לאדריכלות נוף

אדריכלות נוף היא יצירת חלל שאתה ואחרים נהנים ממנו- זה להפיק את המרב ממרחב המחיה החיצוני שלך.

נוף מעוצב יעזור לך ליהנות יותר ממרחב המחיה החיצוני שלך, וגם יקל עליך לשמור עליו. עיצוב הנוף יהיה תלוי בגורמים רבים, ביניהם גודל הנכס, אילו פעילויות יתבצעו בו, מי גר בבית וכמה זמן הם מבלים בבית.

 

אשר מעצבים נוף חשוב שיהיה מושג מה הפעילויות הולכות להתקיים באותו אזור כדי שניתן יהיה לעצב אותו בהתאם. לדוגמה, אם אנשים מתכוונים לבלות את רוב זמנם בחוץ, ייתכן שהם ירצו להכניס בריכה או מתקן מים אחר במקום מיטה בגינה.

2. הוסף גיוון לעיצוב שלך

אדריכלות נוף היא חלק חשוב מהבית שלך. זה מה שמייחד אותו מבתים אחרים והופך אותו לייחודי עבורכם. זה גם מספק לך מקום להירגע וליהנות בחוץ.

זה כל כך חשוב לעצב את הנוף שלנו כי זה יכול לתת לנו תחושה של שלווה, רוגע ואושר כשאנחנו חוזרים הביתה אחרי יום ארוך בעבודה. זה גם מספק מפלט מהרעש של חיי העיר שאנו חיים בהם. בנוסף, זה יכול לגרום לבית שלך להיראות יפה!

3. הביאו את האלמנטים של הטבע

אדריכלות נוף יכולה להיות משימה קשה. חשוב לזכור שאנחנו מעצבים לאנשים ולא לצמחים. עלינו לוודא שאנו מביאים את מרכיבי הטבע לתוך העיצוב שלנו, שכן הוכח שיש להם השפעה חיובית על הבריאות הנפשית שלנו.

אדריכלות נוף

לטבע יש השפעה מרגיעה על בני אדם. אנשים פרודוקטיביים יותר, מאושרים ובריאים יותר כשהם מוקפים בשטחים ירוקים. זו הסיבה שכל כך חשוב לעצב את הנוף שלנו מתוך מחשבה על אלמנטים טבעיים.

כדי להכניס את הטבע לגינה שלך, עליך למצוא איזון בין הצמחים לנוף הקשה (אבנים, לבנים). אם יש לך הרבה שטח ירוק בגינה שלך, אתה יכול להשתמש בו כמגרש משחקים לילדים או לחיות מחמד.

4. הורד דשא באזורים דלי תנועה

באדריכלות נוף חשוב שהיא לא רק אסתטית, אלא גם פונקציונלית עבור האנשים. אנחנו צריכים לחתוך דשא באזורים עם תנועה דלה, כדי שלא נבזבז זמן ומשאבים בשטחים שאינם בשימוש לעתים קרובות.

זו הזדמנות טובה עבורנו לשקול כיצד אנו רוצים שהנוף שלנו יעוצב. איך הייתם רוצים שהגינה או הדשא שלכם ייראו? אדריכלות נוף לא קשורה רק לצמחים ולפרחים. זה גם על הנוף הקשה – שבילים, פטיו, גדרות, קירות ומבנים אחרים. הם חשובים לעיצוב הכללי של הנוף כי הם יוצרים תחושה של מקום ועוזרים לאנשים לנווט בו.

5. הפוך אותו לפונקציונלי עבור כל הגילאים והיכולות

חשוב לעצב את הנוף שלנו בצורה פונקציונלית לכל הגילאים והיכולות. המשמעות היא שהוא צריך להיות נגיש לאנשים עם מוגבלויות, נשים בהריון וקשישים.

כמה מהשיקולים בעת עיצוב הנוף שלנו הם:

– שיפוע הקרקע

– גובה הצמחים

 – כמות המדרגות הנדרשות כדי להגיע מאזור אחד למשנהו

 – מספר המדרגות בנתיב נתון

אדריכלות נוף היא לא רק אסתטיקה. זה גם על פונקציונליות, קיימות ונגישות. אסתטיקה חשובה, אבל היא לא צריכה להיות המוקד העיקרי של אדריכלות נוף. ההתמקדות העיקרית צריכה להיות בהפיכתו לפונקציונלי עבור כל הגילאים והיכולות. מעצבי נוף צריכים להבין את הצרכים של אנשים עם מוגבלות כדי שיוכלו להנגיש את הסביבה גם עבורם.

נגישות ופונקציונליות בעיצוב נוף חשובות כי הן דואגות שלכולם תהיה גישה לסביבה טובה.