חברות מחשוב ענן רבות כמו AWS, מיקרוסופט וגוגל מציעות הסמכות משלהן המכסות מגוון רחב של כישורים, אומר Overmyer, שהוא עוסק מוסמך בענן ומלמד על AWS Cloud Foundation. סטודנטים למדעי המחשב יכולים לעבוד על פרויקטים מבוססי ענן משלהם, ליצור אתרים, משחקים ויישומים אחרים כדי להרחיב את תיקי העבודה שלהם ולצבור ניסיון בטכנולוגיות ענן ספציפיות.

ענן פרטי משלב הרבה מהיתרונות של מחשוב ענן

כולל גמישות, מדרגיות, מתן שירות קל, בקרת גישה, אבטחה, התאמת משאבים ותשתית באתר. ספק ענן מארח או משכיר מבחר של פלטפורמות תשתית והצעות תוכנה באופן מקומי, ונותן לארגון שלך גמישות להפוך מחשוב ענן לשירות בהתאם לצרכים המשתנים שלך. ספקי ענן SaaS מארחים ומנהלים את כל התשתית ליישומי משתמש קצה.

ענן פרטי

הוא רשת או מרכז נתונים קנייני המספק שירותי אירוח למספר אנשים מוגבל עם גישה והרשאות מסוימות. סוג של מחשוב ענן שבו ספקי שירותי ענן מייצרים משאבי מחשוב (יישומי SaaS, מכונות וירטואליות בודדות (VMs)) באיכות ארגונית למשתמשים באינטרנט הציבורי עם חומרת מחשוב מתכת חשופה ופלטפורמות תשתית ופיתוח מלאות.

ברמה הבסיסית ביותר

ספקי IaaS (Public Cloud) על בסיס תשלום לפי שימוש מציעים שירותי אחסון ומחשוב. דוגמאות בולטות כוללות את הענן Elastic Compute Cloud של אמזון (EC2) לשירותי אחסון פשוטים, IBM וספקיות IT מסורתיות אחרות המספקות שירותים וחברות תקשורת עם ספקיות נוספות כמו Verizon לעסקים.
לעוד פרטים נוספים בתחום של מהו מחשוב ענן? מומלץ לבקר באתר sysmarter.co.il

מחשוב ענן

הוא מתן שירותי מחשוב לפי דרישה ליישומים, אחסון וכוח מחשוב דרך האינטרנט על בסיס תשלום לפי התשלום. שירותי מחשוב ענן מכסים מגוון רחב של אפשרויות, החל מאחסון בסיסי ורשתות וכלה בכוח מחשוב לעיבוד שפה טבעית, בינה מלאכותית ויישומי משרד סטנדרטיים.

במקום להחזיק בתשתית נתונים משלהם במרכז נתונים

חברות שוכרות לספק שירותי ענן גישה ליישומים ואחסון. במודל זה, שרתי מחשוב, רשתות, יישומים ואלמנטים אחרים המחוברים למרכז הנתונים זמינים באינטרנט למשתמשי קצה ה- IT באופן שיוכלו לרכוש את סוג וכמות כוח המחשוב הנדרש. יתרון אחד בשימוש בשירותי מחשוב ענן הוא שחברות יכולות להימנע מהעלויות המקדימות והמורכבות של הבעלות והתחזוקה של תשתית ה- IT שלהן על ידי תשלום רק עבור מה שהן משתמשות בהן וכיצד הן משתמשות בה.

Cloud Computing

היא צורת מחשוב המאפשרת רשת של אחסון נתונים, יישומים, כלי אבטחה ופיתוח באמצעות האינטרנט, במקום להחזיק מחשבים מקומיים בשרתים מקומיים בארגון שלך. מחשוב ענן כולל אירוח של תשתיות, מערכות ויישומים בכונן הקשיח או בשרת שלך, אך תוכל גם לארח אותם בשרתים וירטואליים מקוונים המחוברים למחשב שלך באמצעות רשת מאובטחת. חלק מהחברות מציעות שירותי ענן המאפשרים למשתמשים לאחסן קבצים או יישומים בשרתים מרוחקים ולגשת לנתונים דרך האינטרנט.

מחשוב ענן המפתח

הוא מתן שירותים שונים באינטרנט, לרבות שרתי אחסון נתונים, מאגרי מידע ותוכנות רשת. אחסון מבוסס ענן מאפשר לאחסן קבצים במסדי נתונים מרוחקים ולאחזר אותם בעת הצורך. מחשוב ענן דורש גישה למשאבי מחשוב אינטרנט כגון שרתי יישומים, שרתים פיזיים, שרתים וירטואליים, אחסון, כלי פיתוח ויכולות רשת במרכזי נתונים מרוחקים המנוהלים על ידי ספק שירותי ענן (CSP).

בקיצור

מחשוב ענן דורש זמינות של משאבי מערכת מחשבים (אחסון נתונים, אחסון ענן וכוח מחשוב) בניהול משתמשים ישיר ופעיל. התחברות לענן הציבורי פירושה ייבוא משאבי מחשוב המתארחים במרכז נתונים של צד שלישי בענן באמצעות גישה לאינטרנט ובבעלותם ואחזקתם באופן מקומי. עננים פרטיים דורשים מארגון לבנות ולתחזק את תשתית הענן הבסיסית שלהם כך שמשתמשים פנימיים בעננים פרטיים יוכלו לחוות אותה כשירות מחשוב ענן.

לארגון SaaS יש גישה ליישומי תוכנה מסוימים המתארחים בשרתים מרוחקים המנוהלים על ידי ספק צד שלישי

על בסיס מנוי, ניתן לגשת ליישומים אלה באמצעות דפדפן אינטרנט, מה שמצמצם את הצורך בהורדות ועדכונים של מכשירים ותוכנות. לדוגמה, לקוחות Adobe יכולים לגשת ליישומים ב- Creative Cloud שלה באמצעות מנוי אינטרנט.

שירותי הזרמת מוזיקה יכולים

למשל, לגשת לקבצי מוזיקה במחשב מקומי, אך משתמשים יכולים גם להזרים אותם דרך האינטרנט לשירות ענן, אומר Overmyer. מבני ענן גם מקלים על המשתמשים לעדכן תוכנות, וחברות תוכנה יכולות להציע את מוצריהן באינטרנט במקום להשתמש בשיטות מסורתיות ומעשיות עם דיסקים וכונני הבזק.

הבעיה

היא שפתרונות אלה נוטים להגביל את הלקוחות למכנים משותפים כמו אחסון וחיוב, תוך התעלמות ממגוון השירותים שהופכים את הענן לייחודי. אדריכלות מוכוונת שירות דוגלת בשירותים תחת הקיצורים EAAS ו- XAAS, [74] או AAS, וספקי מחשוב ענן מספקים את שירותיהם במודלים שונים, אך ישנם שלושה דגמים סטנדרטיים: תשתית NIST ו- IaaS ופלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירותים (SaaS).

לדוגמה

מפתח שרוצה להשתמש בשירות למידת מכונות TensorFlow של Google בפלטפורמת הענן של Google כדי לפתח יישומי למידת מכונה עשוי להעדיף את פלטפורמת CloudBee בהנחיית ג'נקינס לצורך אינטגרציה רציפה. יישום ופיתוח אפליקציות מרובות עננים יכול להיות מאתגר בשל ההבדלים בין שירותי ספק ענן, יישומים, תוכניות, ממשקים וממשקי API. לקוחות מרבים לחבר את מודל המחשוב הזה עם שירותי תשתית, פלטפורמות, מערכות הפעלה, שירותים ותוכנות כשירות יישומים (כגון SaaS) ומתייחסים אליו כמכונה פנימית של מרכז נתונים המציעה את אותה פונקציונליות.