מחקר חדש של הקרן לבריאות הנפש בבריטניה מדגים קשר משכנע בין הרגלי אכילה שהשתנו והפרעת קשב וריכוז מוגברת, מחלת אלצהיימר וסכיזופרניה. מחסור בוויטמינים יכול להתבטא כדיכאון ולגרום לשינויים במצב הרוח, חרדה, חוסר מנוחה ומגוון בעיות גופניות. חוקרים מאמינים שמחסור בשינה יכול לתרום לשיעורי דיכאון גבוהים יותר בקרב סטודנטים.

אנשים עם קשרים משפחתיים וחברתיים חזקים הם בריאים יותר מאנשים ללא רשת תמיכה

תכננו תכניות עם בני משפחה וחברים תומכים וחפשו פעילויות בהן תוכלו לפגוש אנשים חדשים כמו מועדונים, קורסים וקבוצות לעזרה עצמית. אם אתה מרגיש שאתה יכול לעשות משהו מוחשי כדי לעזור לנזקקים, התנדבות היא דרך נהדרת להכיר אנשים חדשים.

השתמש במדיה החברתית כדי לקבל תמיכה ולהתחבר לאחרים, אך היזהר. אל תתערב בשמועות או בוויכוחים ואל תשווה את חייך לזו של אחרים.

להישאר חיובי זה לא אומר שלעולם לא צריך לחוות רגשות שליליים כמו עצב או כעס

חשוב שתהיה השקפה חיובית מכל הבחינות, וזה כולל מציאת איזון בין רגשות חיוביים ושליליים. עם זאת, חשוב לנסות תמיד להיות חיובי בכל המבטים, וזה כולל תרגול תודה, כלומר להיות אסיר תודה על הדברים הטובים בחיים שלך.

בריאות הנפש שלך משפיעה על היכולת שלך להתמודד עם לחץ, להתגבר על אתגרים, לבנות מערכות יחסים ולהתאושש מנסיגות ואתגרים בחיים. להיות בריא זה יותר מסתם להיות נקי מדיכאון, חרדות ובעיות פסיכולוגיות אחרות.

בריאות הנפש חיונית לבריאותם ולרווחתם הכללית של כולם

ומחלות נפש נרחבות וניתנות לטיפול. אורח חיים בריא יכול לסייע במניעת התרחשות או החמרה של מחלות נפש כגון דיכאון, חרדה, מחלות לב, סוכרת, השמנת יתר ובעיות בריאותיות כרוניות אחרות. בדיוק כמו שחשוב לשים לב לבריאות הגופנית שלך, כך בריאות הנפש שלך יכולה לעזור לך להשיג תחושה כללית של רווחה ולהכניס אותך בדרך להחלמה.
למידע מורחב בתחום של מה הדברים שחשוב לשים לב אליהם בקשר לבריאות הנפש באפשרותך לבדוק כאן: https://mental-care.org.il/

בריאות הנפש קובעת כיצד אנו מתמודדים עם לחץ, מתייחסים לאחרים ומקבלים החלטות. בריאות נפשית טובה, כמו בריאות גופנית, יכולה לשפר את הרגלי השינה, את מערכת החיסון ואת רמות הכאב.

בריאות גופנית היא בדרך כלל קלה ומוחשית יותר מבריאות הנפש, אך בעשור האחרון חלה עלייה ברצון להכיר בבריאות הנפש כחלק מהותי ברווחתו.

מציאת טיפול במחלות נפש הינה מכריעה

ללא קשר לסוג הטיפול שאתה מעדיף. שירותי בריאות הנפש יכולים להציל חיים ולשפר את הסיכויים של אנשים שחשים חסרי תקווה ואובדים. אם אתה מאמין שיש לך מחלת נפש או מכיר מישהו שיכול לנקוט בצעדים חיוביים לקראת החלמה, פנה עוד היום לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

ישנן דרכים רבות לתרגל בעצמך בריאות נפשית מונעת. בחר בדרך זו או אחרת לתעדף את בריאות הנפש שלך ותרגל אותה כאילו זו דרך חיים. חודש המודעות לבריאות הנפש נחגג בחודש מאי, אך תשומת לב לשיפור בריאות הנפש חשובה לאורך כל השנה.

לפתח מיומנויות ושיטות התמודדות להתמודדות עם מצבי לחץ. אלה יכולים לעזור לך להתמודד עם בעיות, לנקוט בפעולה, להיות גמישים, לא לוותר ולפתור בעיות. יש סדינים על ניהול מתח, תמיכה חברתית, חשיבה בריאה, שינה טובה, פתרון בעיות ועוד.

ניהול מתח

למשל, יכול להשפיע לטובה על מחלות לב. פעילות גופנית פעילה וסדירה יכולה לשפר את ההערכה העצמית שלך, לעזור להתרכז טוב יותר, לישון טוב יותר ולהרגיש טוב יותר. במקרים מסוימים, טיפול יכול למנוע התרחשות ונשנות של מחלות גופניות ונפשיות.

אוכלים טוב המוח שלך זקוק לשילוב של חומרים מזינים

כדי להישאר בריא ולתפקד כמו איברים אחרים בגוף. חוסר מספיק בחומרים מזינים מסוימים יכול לתרום למחלות נפש. תזונה טובה יכולה לעזור לך להרגיש טוב יותר, לשפר את מצב הרוח ולהפחית חרדה ומתח.

מאכלים בריאים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים נותנים לנו את החומרים המזינים לעשות כמיטב יכולתנו. זה יעודד את רוב האנשים לעשות דברים כמו פעילות גופנית, להשתתף בשיעורי יוגה, לאכול תזונה בריאה ולהימנע מעודפי סוכר.

אנשים הסובלים ממחלות נפש לעיתים קרובות מגלים שמצב הרוח שלהם משפיע על רווחתם הנפשית והפסיכולוגית לאורך כל היום וברוב שעות היום

הסימפטומים יכולים לכלול כאבי ראש, דיכאון, נדודי שינה, עייפות וקשיי ריכוז. ההערכה היא כי אחד מכל עשרה מבוגרים סובל מהפרעת מצב רוח כלשהי, הנפוצה ביותר היא דיכאון והפרעה דו קוטבית. אם לא מטפלים בה, המחלה יכולה להשפיע על תפקידם, תפקודם ואיכות חייהם של אנשים רבים, כמו גם על בעיות בריאות גופניות מתמשכות כגון סוכרת ומחלות לב. עם האבחנה והטיפול הנכון, רוב האנשים הסובלים מהפרעות במצב הרוח יכולים לנהל חיים בריאים, תקינים ופרודוקטיביים.

שאנון קארי

פסיכולוג קליני ומנהל קבוצת פסיכולוגיית קארי, רואה צורך דחוף בטיפול נפשי או גרוע מכך, אנשים שמנסים להשיג זאת לשווא. קביעת פגישה משתלמת עם מטפל באופן אישי יכולה להיות קשה, לפחות עד שיש התקדמות גדולה יותר בגישה לתמיכה בבריאות הנפש. למעשה, יש אנשים שלא מבינים את בעיותיהם הנפשיות עד שהם מתבטאים כתסמינים גופניים.

זה עשוי לקחת קצת זמן למצוא את הסוג והמינון המתאימים לך, אבל זה ישפיע מאוד על איכות החיים שלך. השתמש במיומנויות שלך בפתרון בעיות ומצא דרכים להוסיף עוד דברים שתוכל לעשות כל יום שיעשו אותך מאושר יותר בחיים שלך.

הרשתות החברתיות שלנו הן אנשים בחיינו שתומכים בנו, חוגגים את ההצלחות שלנו ועוזרים לנו להתגבר על בעיות. משאבים לעולם אינם יכולים להיות מועטים, אך חסרים לנו אנשים בעלי תושייה כיום.

כשאנחנו ישנים מספיק

קל יותר להתמודד עם לחץ, לנהל בעיות, להתמקד, לחשוב בבהירות ולזכור דברים. אם אתה מתקשה בארגון הזמן, המרחב והכלכלה שלך, אולי זה יהיה חכם לעמוד בתקציב. אם אנחנו לא פועלים, מתח יכול להצטבר כי אנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות הלאה.