כשמדובר בעורכי דין, ישנם שני סוגים של עורכי דין,  אם כי הם נפרדים במהותם. יש עורכי דין העוסקים במשפט הפלילי ומכונים בדרך כלל פשוט "עורכי דין פליליים". ישנם גם עורכי דין, המתמקדים במשפט אזרחי.

עורכי דין להגנה פלילית מתמחים במשפט פלילי. עורכי דין אלה בדרך כלל אינם עוסקים במשפט אזרחי, והם כפופים לכללים וסטנדרטים שונים של ראיות. עורכי דין אזרחיים מייצגים את לקוחותיהם בבתי משפט אזרחיים, בעוד שעורכי דין פליליים עובדים במערכת המשפט הפלילי.

מסיבה זו, אדם שנשפט בהליכים אזרחיים עשוי להיות אחראי לתיקים האזרחיים ולא יימצא אשם בהליך הפלילי. ההבדל החשוב בין המשפט האזרחי לפלילי הוא העונש שמשולם אם תמצא אשם. בקיצור, אתה צריך להתנהג ולוודא שהסנגור הפלילי שלך הוכיח את עניינו בהשוואה לעורך הדין האזרחי שלך.

יש לך זכות לעורך דין שמונה לבית המשפט

אך אם אינך יכול לשלם לעורך דין פרטי, השופט יכול למנות עורך דין שייצג אותך ללא עלות. חלק מהסנגורים נשכרים על ידי הממשלה, בעוד שאחרים משמשים את בתי המשפט הפליליים בתחומי השיפוט השונים לייצוג אנשים חסרי פרוטה. האחרונים מכונים בדרך כלל מגיני ציבור ומטופלים בדרך כלל באותו אופן כמו עורך דין אזרחי או סניגור ציבורי. אם אתה גר באזור חוקי בו אין סניגור ציבורי או עורך דין לסיוע משפטי בו אין נאשמים חיים, אתה יכול להיות מיוצג על ידי סנגור ממשלתי פלילי או סנגור או כל אחד מהסנגורים הציבוריים האחרים.

המונח הכללי "בעל דין אזרחי" מתייחס לכל עורך דין המייצג לקוח בתיק אזרחי

כגון עורך דין פלילי או עורך דין. לעומת זאת, מתדיינים, המכונים לעתים קרובות עורכי דין למשפט, הם מסוגם של עורכי דין המנהלים את ההתדיינות האזרחית. עם זאת, ישנם עורכי דין המתמחים בייצוג לקוחות בתיקים פליליים המכונים בדרך כלל עורכי דין ביטחוניים. עורכי דין אזרחיים נבדלים מעורכי דין פליליים בכך שהם מטפלים במגוון רחב של תיקים פליליים, כולל רצח, אונס, תקיפה מינית, חטיפה, שוד ופשעים חמורים אחרים. תיקים פליליים מטופלים על ידי עורך דין המוגדר כתובע או פרקליט מחוז בגין פשעים הנחשבים כמזיקים לחברה.

אם אתה רוצה לדעת כיצד עורך דין אזרחי או אישי יטפל בתיק שלך

בקש התייחסויות או לשמוע את החוויות האישיות של אנשים שעמם עבדת אשר נעזרו בעורך דין. אם אתה עומד בפני תביעה כתובע או כנתבע וצריך לדון בפרטי המקרה עם עו"ד אזרחי מקומי מנוסה, התייעץ תחילה עם עורך הדין הרגיל שלך. אם אתה עומד בפני תביעה בה מעורבים התובע והנתבע כאחד, על עורך הדין לשקול להעסיק עו"ד אזרחי מקומי מנוסה אחר. זכור שאם אתה עומד בפני הליך פלילי או אפילו אזרחי, תצטרך למצוא עורך דין מנוסה. אם אתה מעורב בהתדיינות משפטית או שהואשם בעבירה, אתה זקוק לחוות דעת משפטית האם לשכור עורך דין אזרחי או פלילי, אם בכלל.

אם אתה זקוק לייצוג משפטי בבית משפט פלילי

תצטרך למצוא עורך דין פלילי, ותצטרך אותו או אותה באופן מיידי, בין אם זה מקרה אזרחי או פלילי. חשוב להבין מה עושים סוג זה של עורכי דין ולדעת מה ההבדל בין עורכי דין אזרחיים לפלילים. עורך דין פלילי יכיר את כל תחומי המשפט הפלילי, כולל נושאים הקשורים לנושאים הנוגעים להליכים פליליים. לדוגמה, עליך לבדוק את החוקים הפליליים של ישראל לעומת החוקים של מדינות אחרות.