אנו משתמשים במונח "רפואה משלימה" כמילה נרדפת למונחים "טיפול משלים" ו"רפואה משלימה ואלטרנטיבית" המצויים בטקסטים אחרים, בהתאם להגדרה המשמשת את Cochrane Collaboration. רפואה משלימה היא רפואה לא אלטרנטיבית המתייחסת לטיפולים וטיפולים לא מסורתיים בסרטן. רפואה משלימה מוכרת ומאושרת על ידי אנשי מקצוע רפואיים רבים כטיפול משלים בסרטן, בעוד שטיפולים אלטרנטיביים אינם. עם זאת, יש עניין גובר בשילוב טיפולי סרטן קונבנציונליים ומשלימים.

חלקם חוקרים את ההשפעות של גישות משלימות המשמשות בנוסף לטיפולים מסורתיים

וחלקם משווים טיפולים אלטרנטיביים לטיפולים מסורתיים. הדבר נובע בדרך כלל מהעובדה שטיפולים רבים לא נבדקו מדעית באותו אופן כמו טיפולים קונבנציונליים. אין הוכחות מדעיות או רפואיות לכך שטיפולים אלטרנטיביים יכולים לרפא סרטן. בעוד שמחקרים מסוימים מצביעים על כך שאנשים שאובחנו עם סרטן השד עשויים להפיק תועלת מרפואה משלימה, חשוב לדעת שטיפולים משלימים בדרך כלל לא עוברים את אותן בדיקות קפדניות כמו הרפואה הקונבנציונלית.

טיפולים משלימים משמשים בשילוב עם תרופות או טיפולים קונבנציונליים. טיפול משלים אומר שאתה יכול להשתמש בו יחד עם הטיפול הרגיל שלך. כאשר משתמשים בטיפולים אלה, ניתן לקרוא לזה רפואה משלימה, אינטגרטיבית או אלטרנטיבית.

רפואה אלטרנטיבית שונה בכך שהיא אינה משמשת כתוסף

אלא כחלופה לטיפולים מסורתיים. כאשר נעשה שימוש בתרגול לא מסורתי במקום הרפואה המסורתית, הוא נחשב ל"תחליף". רפואה משלימה משמשת לתיאור טיפולים שאינם חלק מהרפואה המסורתית (הידועים גם כרפואה "רגילה", "רגילה" או "מסורתית").

מערכות רפואיות

הוא מונח כללי המשמש לתיאור סוגים שונים, אלטרנטיביים או לא מסורתיים של תרופות שניתן להשתמש בהן בנוסף לרפואה המערבית. רפואת גוף-נפש מתייחסת למערכות שלמות של תיאוריה ופרקטיקה רפואית, שרבות מהן בנות אלפי שנים ומושרשות בתרבויות לא-מערביות. רפואה משלימה היא מונח המשמש למגוון רחב של שיטות רפואיות שניתן להשתמש בהן יחד עם טיפול סטנדרטי.

רפואה משלימה

היא מונח המשמש כאן לתיאור צורות משלימות של טיפול בסרטן שניתן להשתמש בהן לצד כימותרפיה ורפואה מערבית קונבנציונלית. רפואה משלימה מוגדרת כתרגול או טיפול תומך שיכול לסייע בהפחתת תסמינים ותופעות לוואי הקשורות לסרטן. חלק מהמטופלים מוצאים שרפואה משלימה, הנקראת גם רפואה אינטגרטיבית ו/או טיפול הוליסטי, יכולה לסייע בהקלה על תופעות הלוואי, הכאב והחרדה הקשורים לכימותרפיה ולטיפול בסרטן בכלל.

הטיפול שמציעה הרפואה האינטגרטיבית אינו מחליף טיפול רפואי קונבנציונלי. רפואה אינטגרטיבית היא גישה לבריאות המשלבת רפואה קונבנציונלית עם טכניקות CAM שהוכחו מדעית כבטוחות ויעילות.

רפואה אלטרנטיבית

היא מונח המתאר טיפולים רפואיים המשמשים במקום טיפולים קונבנציונליים (מסורתיים). רפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM) הוא שם פופולרי לפרקטיקות רפואיות שלא היו באופן מסורתי חלק מהרפואה המרכזית. אנשים עשויים להשתמש במונחים טבעיים, הוליסטיים, תרופה ביתית או רפואה מזרחית כדי להתייחס ל-KAM.

בשל המסורות והאמונות התרבותיות שלהם

אנשים רבים משתמשים בטיפולים משלימים ובתרופות. אנשים משתמשים לעתים קרובות בשיטות משלימות כמו גם בטיפול של רופא כדי לנהל בעיות בריאות כרוניות, לטפל בסימפטומים או להישאר בריאים. טיפולים משלימים ואלטרנטיביים רבים משמשים בדרך כלל לטיפול או טיפול במצבים רפואיים. שיטות בריאות אלטרנטיביות כמו רפואה סינית מסורתית, הומאופתיה ונטורופתיה.
לעוד פרטים מורחבים בנושא של מה זה רפואה משלימה מומלץ לבדוק ב- meda-ly.co.il

דוגמאות כוללות רפואה סינית מסורתית ואיורוודה

שמקורה בהודו. חלה עלייה משמעותית בשימוש בצורות נפוצות של רפואה משלימה ואלטרנטיבית כמו יוגה, מדיטציה, דיקור וטיפול בעיסוי. המשיבים מצאו שכ-40 אחוז מהמבוגרים ו-12 אחוז מהילדים משתמשים בסוג כלשהו של רפואה משלימה ואלטרנטיבית. תחום זה כולל צורות טיפול מסורתיות ומבוססות יותר כמו דיקור סיני, הומאופתיה ותרופות מזרחיות.

בארצות הברית

המרכז הלאומי לבריאות משלימה ואינטגרטיבית נוצר על ידי המכון הלאומי לבריאות כדי לבדוק את הבטיחות והיעילות של שיטות עבודה אלו. ה-NCI והמרכז הלאומי לבריאות משלימה ואינטגרטיבית (NCCIH) נותנים כיום חסות או שותפים לניסויים קליניים הבודקים טיפולים וטיפולים CAM בבני אדם. סמי מנספילד, מנהל בריאות הסרטן במכון שרה קאנון לסרטן של HCA Midwest Health, חולק מידע על סוגי הרפואה המשלימה השונים, כיצד הם יכולים לעזור לאנשים עם סרטן, ומה שאתה צריך לדעת לפני שתתחיל לכלול סוגים אלה. טיפול לתוך תוכנית טיפול. .

ללא קשר לסוג הרפואה המשלימה שתבחר ללמוד

מרפאת קליבלנד ממליצה לך להתייעץ עם הרופא שלך לפני תחילת כל צורה של טיפול משלים. חשוב לספר לרופא ולרופא השותף שלך על כל התרופות, הטיפולים והמוצרים שאתה נוטל או משתמש. שוחח עם הרופא שלך על כל שיטות רפואיות נוספות שאתה רוצה לנסות או שאתה כבר משתמש בהן. שוחח עם הרופא שלך לפני התחלת רפואה משלימה או אלטרנטיבית, אפילו כדי לנהל את תופעות הלוואי של הטיפול הסטנדרטי.

הסיכון הגדול יותר הוא שאתה עשוי להשתמש בחלק מהטיפולים במקום ללכת לרופא הראשי שלך. שימוש לרעה בטיפולים משלימים, אבחנה שגויה או עיכוב בשימוש בטיפולים מסורתיים עלולים להוות סיכונים בריאותיים גדולים יותר.

מטפל משלים טוב לא יטען שהטיפול ירפא את הסרטן שלך

הם תמיד יעודדו אותך לדון בכל אפשרויות טיפול עם האונקולוג או רופא המשפחה שלך. אם יש לך סרטן, עליך לדון במחשבותיך לגבי השימוש ב-CAM עם הרופא שלך לפני השימוש בטיפולים המפורטים להלן.

מאמר זה בוחן כמה מהטיפולים האלטרנטיביים הפופולריים ואת הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים שלהם

מטופלים מלמדים את טכניקות הרפואה המשלימה הללו כדי לסייע בהפגת מתח בשרירים, להקל על קוצר נשימה, להפחית חרדה ולעודד תחושת שליטה רבה יותר, במיוחד בעת קבלת הליכים לא נעימים או מלחיצים. הרפואה האינטגרטיבית מתמקדת לרוב בהעדפות המטופלים ובניסיונות לטפל בהיבטים הנפשיים, הפיזיים והרוחניים של הבריאות.